وبلاگ

بهترین عناب مال کجاست؟

بهترین عناب مال کجاست

فهرست محتوا

تعیین اینکه بهترین عناب مال کجاست به عوامل متعددی بستگی دارد من‌جمله گوشتی بودن عناب، اندازه عناب، مزه و طعم عناب که در ادامه مفصل در رابطه با هرکدام از این عوامل صحبت می‌کنیم اما به طور کلی بیشترین عناب و بهترین عناب در استان خراسان جنوبی، شهرستان خوسف برداشت می‌شود در شهرستان خوسف، روستای سیوجان بهترین عناب را از هر جهت دارد چرا که آب و هوای این منطقه برای میوه عناب بسیار مناسب است.

ویژگی های عناب خوب

قبل از اینکه بیان کنیم عناب محصول کدام شهر است باید به ویژگی‌ها و معیارهای عناب خوب و درجه‌یک بپردازیم و با استفاده از این معیارها به جواب این سوال که بهترین عناب محصول کجاست می‌رسیم

عناب با کیفیت دارای ویژگی‌های کیفیتی و ظاهری متعددی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

ویژگی‌های کیفیتی عناب:

  • داشتن طعم مطبوع: طعم عناب درجه یک، طعمی شیرین و مطبوعی است.
  • داشتن هسته ریز: هسته عناب باکیفیت باید ریز باشد چرا که معمولا عناب‌هایی که هسته آن درشت است معمولا کم گوشت‌تر هستند.
  • گوشتی بودن: عناب‌های با کیفیت معمولا گوشتی هستند به این صورت که ممکن است عناب زیاد درشت نباشد اما گوشتی باشد در صورتی که ممکن است عناب درشت باشد اما گوشتی نباشد پس صرف درشت بودن و یا متوسط بودن اندازه عناب نمی‌تواند معیار تشخیص عناب با کیفیت باشد.

ویژگی های ظاهری عناب:

  • جگری رنگ بودن: رنگ عناب مرغوب باید جگری رنگ یا قهوه‌ای تیره باشد، عناب‌های روشن یا خیلی تیره چندان با کیفیت نیستند.
  • صاف بودن: عنابی که باکیفیت است معمولا صاف و یکدست است در مقابل اگر عناب که دارای چروک و یا ترک خوردگی باشد دارای کیفیت پایینی است. اگر برای شما سوال است که دلیل چروکی عناب چیست؟ از مقاله چرا عناب چروک می شود کمک بگیرید.

عناب محصول کدام استان است؟

عناب محصول کدام استان است؟

استان خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید و برداشت عناب در کشور ما شناخته میشود و خراسان جنوبی از این حیث شهرت جهانی دارد. در خراسان جنوبی روستای سیوجان که از توابع شهرستان خوسف است بهترین عناب را در خراسان جنوبی و کل ایران را ازآن خود کرده است عواملی همچون مساحت، کیفیت و سابقه باعث شده‌اند که کیفیت عناب این روستا فوق‌العاده باشد چرا که تقریبا 97% ازمساحت این روستا زیر کشت عناب است، همچنین کیفیت عناب این روستا به دلیل طعم، اندازه و خواص دارویی متعدد به عنوان مرغوب‌ترین نوع عناب در استان و حتی در کشور شناخته می‌شود و در رابطه با سابقه عناب هم باید گفت که سابقه کاشت عناب در استان خراسان جنوبی به بیش از 2 هزار سال می‌رسد. (منبع)

عناب خوب مال کجاست؟

عناب مال کدام شهر است؟ به طور کلی در خراسان جنوبی در بسیاری از شهرها و روستاها عناب کشت می‌شود که در ادامه به معرفی برخی از مناطق که عناب آنها شهرت بیشتری دارد می‌پردازیم:

  • بیرجند: بیرجند که مرکز استان خراسان جنوبی بوده یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان عناب در کشور است.
  • خوسف: از شهرستان خوسف که در 35 کیلومتری مرکز استان قرار دارد پایتخت عناب ایران نیز یاد می‌شود و رقم عناب روستای سیوجان که حتی ثبت ملی هم شده و مرغوب‌ترین عناب در ایران است در این منطقه کشت می‌شود.
  • سربیشه: یکی از شهرستان های دیگری که تقریبا زیر کشت عناب است شهرستان سربیشه است اما کیفیت عناب شهرسان سربیشه به مراتب کمتر از عناب روستای سیوجان است.

میوه عناب علاوه بر خراسان جنوبی در نقاط دیگر کشور ما کاشت میشود اما به دلیل مساحت کمتری که زیر کشت است و شریط آب و هوایی نامناسب، کیفیت عناب این مناطق به پای عناب خراسان جنوبی نمی‌رسد.

بهترین عناب مال کجاست

خرید عناب عناب سیوجان از زرین سرخ

گفتیم و حتی چندبار هم تکرار شد که بهترین عناب در ایران، محصول روستای سیوجان است، احتمالا تصمیم گرفته باشید که از این به‌بعد اگر قصد خرید عناب درجه یک را داشتید، عناب روستای سیوجان را تهیه کنید. ما در فروشگاه زرین سرخ این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم که عناب روستای سیوجان را مستقیما و بدون واسطه از کشاورز تهیه کنید.

لازم بذکر است عنابی که شما از ما تهیه می‌کنید محصول خود ما می‌باشد و به شما این اطمینان را می‌دهیم که بهترین عناب را به دست شما برسانیم اما اگر به هردلیلی از عنابی که برای شما ارسال شده بود رضایت نداشتید کافیست از طریق چت آنلاین، از طریق ثبت تیکت و یا از طریق تماس تلفنی با ما در میان بگذارید تا کل مبلغ پراختی شما به حسابتان عودت داده ‌شود.

کلام آخر

طریقه مصرف عناب متفاوت است هم میتوانید عناب را به صورت خشک هم به صورت دمنوش و هم به صورت تازه مصرف نمایید اما اگر قصد دارید از عناب به عنوان آجیل استفاده کنید به شما توصیه میکنیم که عناب درشت آجیلی را تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید