وبلاگ

طریقه مصرف عناب

طریقه مصرف عناب

فهرست محتوا

معمولاً عناب در مناطق خشک و معتدل رشد می کند. این میوه بیشتر به دلیل خواص بی نظیر و طعم خوشمزه ی آن معروف است که سرشار از مواد مغذی نیز می باشد. به همین جهت بیشتر مردم از این میوه، به عنوان میان وعده نیز استفاده می‌کنند. 

جالب است بدانید که در بعضی از کشور های سراسر دنیا آشنایی زیادی با عناب ندارند. اما به طور مثال در کشور های جنوب شرقی آسیا از میوه‌ی خشک شده‌ی عناب به صورت دمنوش استفاده می شود تا بدین وسیله از مزایای بیشمار آن بهره ببرند.  

همچنین در بعضی از رستوران‌ها جهت خوش طعم کردن گوشت، ماهی و مرغ از عناب استفاده می‌شود و یا جهت پخت کیک و کلوچه و یا شیرینی به کار برده می شود‌. از دیگر نکات مهم این است که شما می توانید به عنوان جایگزین خرما و یا کشمش، از میوه‌ی خشک شده‌ی آن استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با طریقه مصرف عناب، این میوه‌ی خوش طعم آشنا سازیم پس با همراه شوید.

روش های مصرف عناب

خواص و ارزش غذایی عناب

همانطور که گفتیم عناب میوه ای است که اکثراً به عنوان یک میان وعده طبیعی می توان از آن بهره برد. چرا که علاوه بر آنکه دارای طعم بی نظیری است دارای خواص بی شماری نیز می باشد. بد نیست بدانید که در کنار مزایای گفته از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است که به شرح زیر می باشد: 

  • پروتئین  ۱ گرم
  • فسفر ۲۲ میلی گرم 
  • کلسیم ۲۱ میلی گرم
  • پتاسیم ۲۵۰ میلی گرم
  • ویتامین ۶۹ میلی گرم
  • سدیم ۳ میلی گرم
  • کربوهیدرات  ۲۰ گرم
  • چربی ۰ گرم
  • کالری ۷۹

از دیگر مزایای عناب این است که می توان جهت رفع بی خوابی و کاهش التهاب نیز از آن استفاده نمود. همچنین به کسانی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه می شود استفاده از عناب را هرگز فراموش نکنند.  

اگر علاقمند به مطالعه بیشتر در رابطه با میوه عناب هستید توصیه می‌کنیم که مقالات زیر را از دست ندهید:

مقدار مصرف عناب

حتما از خودتان می پرسید برای استفاده از مزایای عناب چه مقدار مصرف روزانه، لازم است که عناب بخوریم؟ ما در این مقاله به شما پیشنهاد می دهیم که روزانه ۲۰ عدد عناب میل کنید چرا که در این صورت می توانید به تمام ویتامین‌ها و مواد آلی و مصرفی عناب دسترسی داشته باشید. البته نیاز است که ابتدا، در هنگام مصرف روزانه به عناب به وزن، سن و سلامتی خود توجه داشته باشید. 

همچنین اگر شما قصد دارید که به صورت دمنوش از این میوه استفاده کنید روزانه 1 یا 2 لیوان خوردن این دمنوش را فراموش نکنید. بهتر است که زنان باردار قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایند.  

 

بهترین زمان مصرف عناب

زمانی که شما قصد دارید عناب و یا هر گونه داروی گیاهی را مصرف کنید بهتر است که قبل از استفاده تحقیقی را در رابطه با زمان مصرف داروی گیاهی انجام دهید. بر اساس تحقیقات انجام شده می توانید در هر زمانی عناب را میل کنید. اما بهترین زمان مصرف این میوه در هنگام ناشتا و یا بین وعده های غذایی می باشد. از جمله دلایلی که این زمان به شما پیشنهاد می شود شامل موارد زیر می باشد: 

  • شما با میل کردن عناب در بین وعده های غذایی می توانید در هر زمانی احساس سیری نموده و وزن خود را کاهش دهید. 
  • اگر عناب به صورت ناشتا استفاده شود، باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما خواهد شد. 

روش های مصرف عناب

چگونه عناب را مصرف کنیم؟

عناب را چطور مصرف کنیم؟ در همه جای دنیا روش های گوناگونی جهت استفاده از عناب وجود دارد. به طور مثال در بعضی از کشور ها از این میوه برای آشپزی استفاده می شود و یا در کشور های جنوب شرقی آسیا بیشتر مصرف دارویی دارد. اما از عناب تازه و خشک شده بهتر است که به صورت میان وعده مصرف گردد. 

همچنین به دلیل اینکه از عناب می توان به روش های گوناگون استفاده نمود در ادامه قصد داریم در رابطه با نحوه مصرف عناب صحبت کنیم:

  • میوه تازه عناب

بعضی از مردم مایلند که این میوه را به صورت تازه مصرف کنند چرا که نوع تازه آن بسیار خوشمزه و خوش طعم است. شما می‌توانید به این منظور عناب تازه را در فصل تابستان تهیه نمایید.  

  • میوه خشک عناب 

اگر شما می‌خواهید از عناب خشک شده استفاده کنید بهترین روش این است که ابتدا آن ها را در سینی بچینید و در فر یا بر روی بخاری قرار دهید. همچنین می توانید از میوه‌ی خشک آن به صورت دمنوش استفاده کنید. 

  • حبه عناب

پیشنهاد می شود کسانی که به بیماری قند دچار هستند بجای قند و شکر از حبه ی عناب استفاده کنید.  

  • شربت عناب 

شربت عناب یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف در فصل تابستان است چرا که طبع این میوه سرد است. شما می توانید از این میوه شربت عناب درست کنید.  

  • دمنوش عناب 

دمنوش عناب یکی از معروف ترین نوع دمنوش هست. از این دمنوش بیشتر جهت رفع سرماخوردگی استفاده می شود. اگر قصد تهیه دمنوش عناب را دارد اما نمیدانید چگونه، مقاله طرز تهیه جوشانده عناب را مطالعه فرمایید.

 

طریقه مصرف عناب

کلام آخر  

در این مقاله سعی کردیم که شما را با طریقه مصرف عناب آشنا سازیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال مزایای بیشمار خواص عناب هستید، می توانید همین حالا با خرید عناب درجه یک از خواص بی نظیر این میوه برخوردار شوید.  

همچنین شما می توانید با استفاده درست در زمان‌های گفته شده از این میوه ی خوش طعم ، جهت کاهش وزن و رسیدن به وزن دلخواه بهره ببرید. جالب است بدانید کسانی که از اضطراب شدید رنج می برند روزانه با خوردن ۲۰ عدد عناب می توانند این بیماری را از بدن خود دور نمایند.  

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید